بهترین زمان خرید بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه

خرید بلیط هواپیما ترکیه برای تمام علاقه مندان این کشور تنها با چند کلیک ساده و تماس با آژانس های مختلف هوایی امکان پذیر می باشد. اما قبل از هرچیز شما باید راجب این کشور تحقیق کرده و بهترین زمان را با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی انتخاب نمایید زیرا با دانستن این اطلاعات نه تنها می توانید ارزان سفر کنید بلکه سفر شما در بهترین شرایط جوی خواهد بود و در نتیجه شما میتوانید از جاهای دیدنی زیادی بازدید کنید.
ترکیه نیز به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری توانسته توریستان زیادی را هر ساله برای مشاهده زیبایی های متنوع خود جذب کند. از آن جهت هر شخص راه های گوناگونی را برای خرید بلیط هواپیما ترکیه مشاهده خواهد کرد، مهم ترین این بلیط ها، بلیط های لحظه آخری هستند که همیشه طرفداران زیادی را به دلیل مبالغ کم خود شامل اند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی از بهترین زمان سفر به ترکیه، مناسب ترین آب و هوای سفر به ترکیه و قیمت های بلیط های گوناگون، در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ترکیه چه زمانی است؟

برای سفر به ترکیه قبل از هرچیز باید با یک انتخاب درست در زمان، بهترین کیفیت را برای سفر خود بخرید. زیرا زمان خرید بلیط هواپیما ترکیه نقش مهمی در تعیین قیمت بلیط هواپیما شما دارد. به عنوان مثال:

آخر هفته ها

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کشور ترکیه روزهای وسط هفته است. اما با توجه به اینکه روز های وسط هفته در استانبول دوشنبه تا جمعه به حساب می آیند در نتیجه یک شخص ایرانی باید این روزهارا زمان اقدام به خرید بلیط هواپیما خود تعیین نماید. 

ایام تعطیل

ایام تعطیل همیشه بیشترین مسافران را برای مسافرت به ترکیه مشتاق می نمایند. تعطیلات کریسمس، نوروز و اعیاد مذهبی ایامی به حساب می آیند که طبیعتا بلیط های گران قیمت تری دارند. اگر عجله ای برای سفر ندارید زمان خرید بلیط خود را روزهای غیر تعطیل برنامه ریزی کنید.

ساعت پرواز

ساعات پرواز نیز در زمان خرید بلیط هواپیما تاثیر گذار هستند. به طور کلی پرواز هایی که در ساعات نیمه شب انجام می شوند، ارزان تر از باقی پرواز ها می باشند. پس سعی کنید زمان خرید بلیط خود را طبق تاریکی هوا بچینید و نگرانی از نرسیدن به هتل خود نداشته باشید زیرا وسایل نقلیه زیادی در فرودگاه شمارا به سمت محل اقامتتان همراهی خواهند کرد.

•    اگر قصد مسافرت برای گردش و خرید را دارید اطلاعات زیر را بسیار دقیق تر مطالعه نمایید:

بهترین زمان گردشگری در ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه برای تفریح و گردش را دارید، بهتر است فصل بهار و پاییز را جزو انتخاب خود قرار دهید. در فصل بهار میتوانید به دیدن منظره های زیبای شهر به ویژه تنگه بسفر بروید و از آب و هوای مطلوب و نقاشی سبز خداوند لذت ببرید. در فصل پاییز نیز انتخاب تفریح خود را میتوانید سواحل استانبول یا جاذبه های گردشگری دیگری قرار دهید و از رنگ زرد و نارنجی طبیعت لذت ببرید. حال اگر بخواهیم به سوال بهترین زمان گردش در استانبول چه زمانی است؟ پاسخ دهیم جواب ما، ماه فروردین تا تیر و اواخر شهریور تا پایان آذر ماه است. زیرا این زمان آب و هوای ترکیه در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و هیچ خبری از سرمای زمستان و گرمای تابستان در ترکیه نیست. به علاوه به عنوان کسی که علاقه مند به گردشگریست میتوانید، در ماه فروردین و اردیبهشت به دیدن فیلم های ترکیه ای برورید و یا جشنواره گل لاله را برای بازدید انتخاب کنید، در غیراین صورت اگر خرداد و شهریور را زمان سفر خود قرار داده اید، جشنواره موسیقی ترکیه و فستیوال رنگ در انتظار شما عزیزان است.
برای کسانی که قصد گردش در شهرهای ترکیه را دارند، بهترین زمان سفر فصل های بهار و پاییز است. زیرا پس از تعطیلات نوروز در ایران، از تعداد مسافران خارجی و داخلی کم شده و شما میتوانید در این لحظه ترکیه را مقصد خود قرار دهید. این زمان کمتر توریستی برنامه سفرخود را ترکیه قرار میدهد و شما میتوانید به راحتی به دیدن جشنواره ها و فستیوال های درون شهری ترکیه بروید. فصل پاییز نیز از دیگر زمان هایی است که میتواند مناسب سفر باشد. در این زمان استانبول و طبیعتش بسیار زیباست و میتوانید آرام ترین سفر را در این ماه به خود هدیه کنید. 
فصل زمستان به دلیل سردی بیش از حد هوای ترکیه مناسب سفر نیست با این حال کسانی هستند، برای تعطیلات کریسمس به ترکیه سفر میکنند.
اوج شلوغی ترکیه در فصل تابستان است. اگر شلوغی را دوست ندارید، برنامه سفر به ترکیه خود را فصلی دیگر بچینید.

بهترین زمان خرید در ترکیه 

اوایل ماه تیر تا اواسط ماه مرداد، به عنوان حراج تابستانه و اوایل آذر و ابتدای دی ماه، به عنوان حراج زمستانه در ترکیه شناخته می شوند. پس اگر قصد سفر برای خرید را دارید برنامه سفر ترکیه خود را یکی از این روزها قرار دهید. وب سایت ما برای سهولت بیشتر بهترین امکانات را برای سفر شما ارائه میدهد.
اگر قصد شما برای سفر به ترکیه خرید است، می توانید در دوران حراج و قیمت های ارزان ترکیه را مقصد خود قرار دهید و بهترین برندهارا از فروشگاه ها و مراکز خرید، خریداری کنید. در پاییز کالا و خدمات ترکیه ای در ساعات اولیه روز بین 30 تا 60 درصد تخفیف دارند و باعث لذت شما در خرید خواهند شد.

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه

 

گران ترین و ارزان ترین زمان خرید بلیط ترکیه

برای اینکه بتوانید یک بلیط هواپیما به صرفه خریداری کنید، لازم است چند مورد را در نظر داشته باشید.

ارزان ترین زمان سفر به ترکیه

سعی کنید زمان سفر خود را اواسط بهار، پاییز و فصل زمستان قرار دهید. با اینکه فصل زمستان در ترکیه به شدت سرد است اما ابتدای فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به ترکیه نیست و هیچ سودی برای شخص مسافر نخواهد داشت. اگر زمان سفر خود را زمستان قرار داده اید، مطمئن شوید حتما لباس گرم و چتر به همراه داشته باشید. 
خوب است بدانید ایام گفته شده در بالا، بهترین زمان ها برای خرید بلیط هواپیما ترکیه از وب سایت ما می باشند، حتی این زمان رزرو هتل هتل و قیمت محصولات ترکیه کمترین مقدار ممکنه است.

گران ترین زمان سفر به ترکیه

اواخر بهار و اوایل پاییز گران ترین زمان برای سفر به ترکیه هستند. در این زمان ها شهر های ترکیه به شدت شلوغ و پر از گردشگرانی است که هرکدام برای بازدید مقصدی به ترکیه آمده اند. جای تعجب نیست اگر تمام هزینه ها، از رفت و آمد گرفته تا گشت و گذار و غیره در بالاترین درصد خود قرار دارند. فصل تابستان اما اوج شلوغی های شهر های ترکیه است، زیرا عده ی فراوانی برای بازدید مکان های دیدنی در صف های طولانی می ایستند تا در جشنواره ها و کنسرت های جذاب حضور یابند.

معایب سفر به ترکیه در فصل های بهار و تابستان

گرانی رزرو هتل و محل های اقامتی
گرانی کالاهای مختلف مراکز خرید
گرانی انواع بلیط های مراکز دیدنی 
پیشنهاد ما این است، برای سفر به ترکیه به هیچ وجه عجله نکنید و سعی کنید بهترین و منطقی ترین زمان را انتخاب کنید، تا از سفر خود بیشترین لذت را ببرید.

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب و هوایی

بیشتر گردشگران بهترین زمان های سفر به ترکیه از نظر آب و هوایی را اردیبهشت، خرداد، مهر، آبان تا اواسط آذر می دانند. فصل بهار از آن جهت مناسب ترین زمان برای سفر به ترکیه است، زیرا شما جمعیت کمتری را میتوانید در مکان های مورد علاقه خود مشاهده کنید و بیشترین فرصت را برای گردش و تفریح با وجود هوای معتدل و خنک خواهید داشت. بعد از ماه های فصل بهار، ماه های مهر، آبان و آذر از دیگر انتخاب های پیشنهادی اکثر گردشگران برای مسافران جدید هستند، زیرا در این ماه ها هوا در ترکیه بسیار معتدل و عالی است و با وجود بارش باران شما میتوانید بهترین لحظات را در طبیعت منحصر به فرد ترکیه بسازید.
اما پیشنهاد ما برای سفر به ترکیه ماه آبان است.

تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی ترکیه

برای اینکه بتوانید یک انتخاب درست برای خرید بلیط داشته باشید، ابتدا باید تفاوت دو بلیط سیستمی و چارتری را بدانید.

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط های سیستمی، بلیط هایی هستند که مستقیما از طرف یک ایرلاین مشخص قیمت گذاری شده و کاملا توسط آژانس های هواپیمایی و سایت های معتبر، صحیح و با قیمت دقیق به فروش می رسند. به همین دلیل به طور معمول گران تر از بلیط های چارتری هستند. شما میتوانید بلیط های سیستمی ترکیه خود را توسط ایرلاین های داخلی مانند ماهان، ایران ایر تور و ایران ایر خریدار کنید.

بلیط هواپیما چارتری

بلیط های چارتری، بلیط هایی هستند که توسط یک آژانس هواپیمایی از قبل پیش خرید شده و با قیمت مشخصی به فروش میرسند، به همین دلیل ارزان تر از بلیط های سیستمی هستند. این بلیط ها به دلیل ارزان تر بودن مجبوب ترین بلیط های مسافرانی هستند که قصد سفر به ترکیه را دارند. اگر علاقه مندید راجب بلیط های چارتری اطلاعات بیشتری بدست آورید، میتوانید مقاله "آیا همیشه خرید بلیط هواپیما چارتر ارزانتر است؟" را بخوانید.

تفاوت قیمت های این بلیط ها مربوط به سیاست های نرخ گذاری اژانس های هواپیماییست و هیچ تفاوتی در خدمات و شرایط پروازی ندارد. از دیگر تفاوت های این دو بلیط عبارتند از:
•    تاریخ رفت و برگشت بلیط های چارتری مشخص شده و قابل تغییر نیست، در مقابل مسافرانی که بلیط های سیستمی را می خرند میتوانند تاریخ رفت و برگشت و تعداد روز های اقامت خود را طبق علاقه خود انتخاب نمایند.
•    قیمت بلیط های کودکان دقیقا همانند یک بزرگسال محاسبه میشود، درصورتی که در بلیط های سیستمی اینگونه نیست و قیمت بلیط کودکان کمتر است.
•    شخصی که قصد کنسلی بلیط خود را دارد تنها میتواند بلیط هواپیما سیستمی خود را کنسل نماید و این شرایط برای بلیط های چارتری امکان پذیر نیست.

نتیجه گیری

ترکیه همیشه شهری مملو از مسافران مختلف بوده است، به همین دلیل افراد زیادی علاقه مند به سفر به این کشور هستند، در کنار علاقه خود شما باید قبل از هرچیز اطلاعات کاملی برای سفر خود بدست آورید. 
با مراجعه به وب سایت ما میتوانید بلیط هواپیما ترکیه مورد نظر خود را خریداری نمایید. به علاوه مشاوران با همه روزه، برای کمک به مسافرانی که قصد سفر دارند بهترین و مفید ترین اطلاعات را ارائه میدهند. در سایت ما میتوانید با زمان و خدمات تور های مختلف و شرایط رزرو هتل های مختلف را نیز آشنا شوید و درصورت تمایل اقدام به خرید کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!